7. Bibliographie

Anderson, Christopher: „Television Networks and the Uses of Drama.“ In: Edgerton, Gary R. / Rose, Brian G. (Hrsg.): Thinking Outside the Box: A Contemporary Television Genre Reader. Lexington: University Press of Kentucky 2005, S. 65-87

Aumont, Jacques: „Projektor und Pinsel. Zum Verhältnis von Malerei und Film.“ In: montage AV 1/1/1992, S. 77-89

Baker, Chris: „Meet Leland Chee, the Star Wars Franchise Continuity Cop.“ Wired, Nr. 16/09, September 2008. Online verfügbar unter: URL: http://www.wired.com/entertainment/hollywood/magazine/16-09/ff_starwarscanon, Stand: 11.09.2008, 14:56 Uhr

Bálazs, Béla: „Der sichtbare Mensch.“ In: Albersmaier, Josef (Hrsg.): Texte zur Theorie des Films. Stuttgart: Reclam 2001, S. 224-233

Barthes, Roland: S/Z. Frankfurt am Main: Suhrkamp 1987

Bauer, Amy: „Discipline & Punish: The Lost Experience as Panopticon.“ In: Lost Online Studies 1.2, 2007. Online verfügbar unter: URL: http://loststudies.com/1.2/discipline.html, Stand: 19.09.2008, 14:37 Uhr

Bolin, Göran: „Media Technologies, Transmedia Storytelling and Commodification.“ In: Storsul, Tanja / Stuedahl, Dagny (Hrsg.): Ambivalence Towards Convergence – Digitalization and Media Change. Göteborg: Nordicom, 2007, S. 237-248

Bordwell, David: Live with it! There’ll always be movie sequels. Good thing, too. 20.03.2007, Online verfügbar unter: URL: http://www.davidbordwell.net/blog/?p=836, Stand: 12.09.2008, 16:21 Uhr

Brady, Matt: SDCC 07: IDW Panel Report. Online verfügbar unter: URL: http://forum.newsarama.com/showthread.php?t=122899, Stand: 15.08.2008, 14:21 Uhr

Browne, Nick: „The Political Economy of the Television (Super) Text.“ In: Quarterly Review of Film Studies 9, Nr.3, 1984, S. 174-182

Caldwell, John: „Convergence Television: Aggregating Form and Repurposing Content in the Culture of Conglomeration.“ In: Spigel, Lynn & Olsson, Jan (Hrsg.): Television after TV: Essays on a Medium in Transition, Durham: Duke University Press 2004, S. 41-74

Carter, Bill: „It Doesn’t Take a ‘Comic Book Nerd’ to Create a Superheroes Hit.“ The New York Times, 30.10.2006. Online verfügbar unter: URL: http://www.nytimes.com/2006/10/30/arts/television/30hero.html, Stand:19.09.2008, 18:42 Uhr

Chatman, Seymour: Story and Discourse – Narrative Structure in Fiction and Film. Ithaca, NY: Cornell University Press 1978

Chatman, Seymour: „What Novels Can Do That Films Can’t (and Vice Versa).“ In: Critical Inquiry, Vol. 7(1) 1980, S. 121-140

Craig, Olga: „The Man who discovered ‚Lost’ – and found himself out of a job.“ The Daily Telegraph, 13.08.2005. Online verfügbar unter: URL: http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/northamerica/usa/1496199/The-man-who-discovered-Lost—and-found-himself-out-of-a-job.htm, Stand: 19.09.2008, 18:38 Uhr

Dena, Christy: „ARGs and Academia.“ In: Martin, Adam / Thompson, Brooke / Chatfield, Tom (Hrsg.): 2006 Alternate Reality Games White Paper. Mt. Royal, NJ: IGDA 2006, S. 58-82. Online verfügbar unter: URL: http://www.igda.org/arg/resources/IGDA-AlternateRealityGames-Whitepaper-2006.pdf, Stand: 20.08.2008, 14:37 Uhr

Dena, Christy: „Emerging Paricipatory Culture Practices: Player-Created Tiers in Alternate Reality Games.“ In: The International Journal of Research into New Media Technologies, Vol. 14(1) 2008, S. 41-57

Dolan, Marc: „The Peaks and Valleys of Serial Creativity: What Happened to/on Twin Peaks.“ In: Lavery, David (Hrsg.): Full of Secrets – Critical Approaches to Twin Peaks. Detroit, MA: Wayne State University Press 1995, S. 30-50

Dotzler, Bernhard: „Leerstellen.“ In Bosse, Heinricht / Renner, Ursula (Hrsg.): Literaturwissenschaft – Einführung in ein Sprachspiel. Freiburg: Rombach 1999, S. 211-229

Eisenstein, Sergeji: „Montage der Attraktionen.“ In: Albersmaier, Josef (Hrsg.): Texte zur Theorie des Films. Stuttgart: Reclam 2001, S. 58-69

Evans, Elizabeth: „Character, Audience and Trans-Media Drama.“ In: Media, Culture and Society, Vol. 30(2), 2008, S. 197-213

Grams, Martin / Wikstrom, Patrik: The Alfred Hitchcock Presents Companion. Arlington, VA: OTR Publishing 2001

Gwenllian-Jones, Sara / Pearson, Roberta: Cult Television. Minneapolis, MN: University of Minneapolis Press 2004

Hanson, Matt: The End Of Celluloid – Film Futures In The Digital Age. Mies: RotoVision SA 2004

Hayward, Philip: „Echoes and Reflections: The Representation of Representations. „In: Hayward, Philip (Hrsg.): Picture This: Media Representations of Visual Art and Artists. Luton: University of Luton Press 21998, S. 1-25

Higgins, Dick: Horizons, the Poetics and Theory of the Intermedia (Studies in Writing & Rhetoric). Carbondale, IL: Southern Illinois University Press 1984

Ingarden, Roman: „Konkretisation und Rekonstruktion.“ In: Warning, Rainer (Hrsg.): Rezeptionsästhetik – Theorie und Praxis. München: Fink 1975, S. 42-70

Iser, Wolfgang: „Die Appellstruktur der Texte – Unbestimmtheit als Wirkungsbedingung literarischer Prosa.“ In: Warning, Rainer (Hrsg.): Rezeptionsästhetik – Theorie und Praxis. München: Fink 1975, S. 228-252

Jenkins, Henry / Deuze, Mark: „Editorial: Convergence Culture.“ In: The International Journal of Research into New Media Technologies, Vol. 14(1) 2008, S. 5-12

Jenkins, Henry: Convergence Culture – Where Old and New Media Collide. New York: New York University Press 2006

Jenkins, Henry: „Game Design as Narrative Architecture.“ In: Wardrip-Fuin, Noah / Harrigan, Pat (Hrsg.): First Person – New Media as Story, Performance, and Game. Cambridge, MA: MIT Press 2004, S. 118-130

Jenkins, Henry: Textual Poachers: Television Fans and Participatory Culture. London: Routledge 1992

Jenkins, Henry: The Pleasure of Pirates and What It Tells Us About World Building in Branded Entertainment. 13.06.2007, Online verfügbar unter: URL: http://www.henryjenkins.org/2007/06/forced_simplicity_and_the_crit.html, Stand: 12.09.2008, 16:23 Uhr

Jensen, Jens F.: „Communication Research after the Mediasaurus – Digital Convergence, Digital Divergence.“ In: Nordicom Review, Nr. 19/1 1998, S. 39-52

Kimmich, Dorothee: „Die Bildlichkeit der Leerstelle. Bemerkungen zur Leerstellenkonzeption in der frühen Filmtheorie: Béla Bálazs, Sergeji Eisenstein, Siegfried Kracauer.“ In: Adam, Wolfgang / Dainat, Holger / Schandera, Günter (Hrsg.): Wissenschaft und Systemveränderung: Rezeptionsforschung in Ost und West – eine konvergente Entwicklung? Heidelberg: C. Winter 2003, S. 319-339

Kompare, Derek: Serial Narrative as Delayed Disappointment (Part 1). 09.03.2007. Online verfügbar unter: URL: http://dkompare.wordpress.com/2007/03/09/serial-narrative-as-delayed-disappointment-part-1/, Stand: 20.08.2008, 20:42 Uhr

Krauthausen, Karin: „Batman oder die Logik der Datenbank.“ In: Fehrmann, Gisela / Linz, Erika / Schumacher, Eckhard (Hrsg.): Originalkopie – Praktiken des Sekundären. Köln: DuMont 2004, S. 86-107

Lachonis, Jon: BuddyTV Interviews LOST’s Damon Lindelof and Carlton Cuse – and gets Answers! Online verfügbar unter: URL: http://www.buddytv.com/articles/lost/buddytv-interviews-losts-damon-4766.aspx, Stand: 20.09.2008, 15:26 Uhr

Levin, Gary: „One Mystery Solved: ‚Lost’ to end in 2010.“ USA Today, 06.05.2007. Online verfügbar unter: URL: http://www.usatoday.com/life/television/news/2007-05-06-lost_N.htm, Stand: 21.09.2008, 11:58 Uhr

Long, Geoffrey A.: Transmedia Storytelling: Business, Aesthetics and Production at the Jim Henson Company. Cambridge, MA: Massachusetts Institute of Technology, Comparative Media Studies 2007. Online verfügbar unter: URL: http://dspace.mit.edu/handle/1721.1/39152, Stand: 13.08.2008, 14:47 Uhr

Luhmann, Niklas: „Das Medium der Kunst.“ In: Luhmann, Niklas: Aufsätze und Reden. Stuttgart: Reclam 2001, S. 198-217

Manovich, Lev: The Language of New Media. Cambridge, MA: MIT Press 2001

Mazdon, Lucy: „Introduction: Histories.“ In: Hammond, Michael / Mazdon, Lucy (Hrsg.): The Contemporary Television Series. Edinburgh: Edinburgh University Press 2005, S. 3-10

Mittell, Jason: „Film and Television Narrative.“ In: Herman, David (Hrsg.): The Cambridge Companion to Narrative. Cambridge: Cambridge University Press 2007, S. 156-171

Mittell, Jason: „Lost in a Great Story. Evaluation in Narrative Television (and Television Studies).“ In: Pearson, Roberta (Hrsg.): Reading Lost – Perspectives on a Hit Television Show. London: IB Tauris 2009 [i.E]. Online verfügbar unter: URL: http://justtv.wordpress.com/2007/10/23/lost-in-a-great-story, Stand: 16.09.2008, 12:52 Uhr

Mittell, Jason: „Narrative Complexity in Contemporary American Television.“ In: The Velvet Light Trap, Vol. 58. Austin, TX: University of Texas Press 2006, S. 29-40

Müller, Jürgen E.: „Intermedialität und Medienwissenschaft. Thesen zum State of the Art.“ In: montage AV 3/2/1994, S. 119-138

Murray, Janet: „From Game-Story to Cyberdrama.“ In: Wardrip-Fuin, Noah / Harrigan, Pat (Hrsg.): First Person – New Media as Story, Performance, and Game. Cambridge, MA: MIT Press 2004, S. 2-11

Murray, Janet: Hamlet on the Holodeck: The Future of Narrative in Cyberspace. New York: Free Press 1997

Newcomb, Horace / Alley, Robert S.: The Producer’s Medium: Conversations with Creators of American TV. New York: Oxford University Press 1985

Newcomb, Horace / Hirsch, Paul M.: „Television as a Cultural Form.“ In: Newcomb, Horace (Hrsg.): Television: The Critical View. Oxford: Oxford University Press 1994

Newcomb, Horace: TV – The Most Popular Art. New York: Anchor 1974

Nischik, Reingard: Einsträngigkeit und Mehrsträngigkeit der Handlungsführung in literarischen Texten. Tübingen: Gunter Narr Verlag 1981

Örnebring, Henrik: „Alternate Reality Gaming and Convergence Culture: The Case of Alias.“ In: International Journal of Cultural Studies, Vol 10(4) 2007, S. 445-462

Paech, Joachim: „Intermedialität.“ In: Albersmaier, Franz-Josef (Hrsg.): Texte zur Theorie des Films. Stuttgart: Reclam 2001, S. 447-475

Paech, Joachim: „Paradoxien der Auflösung und Intermedialität.“ In: Warnke, Martin / Coy, Wolfgang / Tholen, Georg Christoph (Hrsg.): HyperKult. Geschichte, Theorie und Kontext digitaler Medien. Frankfurt a.M.: Stroemfeld 1997, S. 331-168

Pearson, Roberta: „The Writer/Producer in American Television.“ In: Hammond, Michael / Mazdon, Lucy (Hrsg.): The Contemporary Television Series. Edinburgh: Edinburgh University Press 2005, S. 11-26

Perryman, Neil: „Doctor Who and the Convergence of Media: A Case Study in ‚Transmedia Storytelling’“. In: The International Journal of Research into New Media Technologies, Vol. 14(1) 2008, S. 21-39

Picard, Martin: „Video Games and Their Relationship with Other Media.“ In: Wolf, Mark J.P. (Hrsg.): Video Game History: From Building Blocks to a Global Industry. Westport, CT: Greenwood Press [i.E]. Online verfügbar unter: URL: http://cri.histart.umontreal.ca/Ludicine/publications/Picard%20%20Video_Games_and_Their_Relationship_with_Other_Media.pdf, Stand: 10.08.2008, 17:49 Uhr

Prys, Catrin: „Case Study: Issues in Television Authorship.“ In: Creeber, Glen (Hrsg.): Tele-Visions – An Introduction to Studying Television. London: BFI Publishing 2006, S. 20-25

Rajghatta, Chidanand: „Spiderman Goes Desi.“ The Times of India, 17.06.2004. Online verfügbar unter: URL: http://timesofindia.indiatimes.com/articleshow/744273.cms, Stand: 16.09.2008, 19:36 Uhr

Rasmussen, Terje: „New Media Change – Sociological Approaches to the Study of the New Media.“ In: Jensen, Jens F. /  Toscan, Cathy (Hrsg.): Interactive Television – TV of the Future or the Future of TV. Aalborg: Aalborg University Press 1999, S. 149-168

Schatz, Thomas: „The New Hollywood.“ In: Collins, Jim / Radner, Hillary / Preacher, Ava: Film Theory goes to the Movies. New York: Routledge 1993, S. 8-36

Schröter, Jens: „Intermedialität. Facetten und Probleme eines aktuellen medienwissenschaftlichen Begriffs.“ In: montage AV 7/2/1998, S. 129-154

Sconce, Jeffrey: „What If?: Charting Televisions New Textual Boundaries.“ In: Spigel, Lynn / Olsson, Jan (Hrsg.): Television after TV – Essays on a Medium in Transition. Durham: Duke University Press 2004, S. 93-112

Souriau, Etienne: „Die Struktur des filmischen Universums und das Vokabular der Filmologie.“ In: montage AV 6/2/1997, S. 140-157

Spigel, Lynn: „Television after TV.“ In: Spigel, Lynn / Olsson, Jan (Hrsg.): Television after TV – Essays on a Medium in Transition. Durham: Duke University Press 2004, S. 1-34

Thompson, Kristin: „Neoformalistische Filmanalyse. Ein Ansatz, viele Methoden.“ In: montage AV 4/1/1995, S. 23-62

Thompson, Kristin: Storytelling in Film and Television. Cambridge, MA: Harvard University Press 2003

Thompson, Kristin: Storytelling in the New Hollywood: Understanding Classical Narrative Technique. Cambridge, MA: Harvard University Press 1999

Thrower, Norman Joseph William: Maps and Civilization – Cartography in Culture and Society. London: The University of Chicago Press 2007 [Erstauflage 1972]

Toolan, Michael: Narrative: A Critical Linguistic Introduction. London: Routledge 2001

Turchi, Peter: Maps of the Imagination – The Writer as Cartographer. San Antonio, TX: Trinity University Press 2004

Vaughn, Cari: „Lost in Hypertext.“ In: Lost Online Studies 2.1, 2008. Online verfügbar unter: URL: http://loststudies.com/2.1/hypertext.html, Stand: 16.09.2008, 21:34 Uhr

Wilcox, Rhonda: „Unreal TV.“ In: Edgerton, Gary R. / Rose, Brian G. (Hrsg.): Thinking Outside the Box: A Contemporary Television Genre Reader. Lexington, KY: The University Press of Kentucky 2005, S. 201-225

Williams, Raymond: Television: Technology and Cultural Form. London: Routledge 32003

Wolf, Werner: „Das Problem der Narrativität in Literatur, bildender Kunst und Musik – Ein Beitrag zu einer intermedialen Erzähltheorie.“ In: Nünning, Vera / Nünning, Ansgar (Hrsg.): Erzähltheorie transgenerisch, intermedial, interdisziplinär. Trier: WVT 2002, S. 23-87

Wyatt, Edward: „Webisodes of ‚Lost’: Model Deal for Writers?“ The New York Times, 20.11.2007. Online verfügbar unter URL: http://www.nytimes.com/2007/11/20/arts/television/20digi.html, Stand: 19.09.2008, 13:05 Uhr

Medien

Lost

  • Die komplette erste Staffel, DVD Box Set, Buena Vista Home Entertainment 2005
  • Die komplette zweite Staffel, DVD Box Set, Buena Vista Home Entertainment 2008
  • Die komplette dritte Staffel, DVD Box Set, Buena Vista Home Entertainment 2008

Lost: Missing Pieces

  • Episoden online verfügbar unter: URL: http://abc.go.com/primetime/lost/missingpieces/index, Stand: 28.09.2008, 10:57 Uhr
  • Werbespot online verfügbar unter: URL: http://www.youtube.com/watch?v=8tYupWON-bo, Stand: 22.09.2008, 10:47 Uhr.

The Lost Experience

  • http://www.thehansofoundation.org/adkahdskja2897429834ahjkncawuye32782374, Stand: 20.09.2008, 14:56 Uhr
  • http://www.hansoexposed.com, Stand:16.09.2008, 22:48 Uhr.
  • http://www.djdan.am/conspiraspy.html, Stand: 23.09.2008, 23:40 Uhr
  • http://stophanso.rachelblake.com/recap.html#timeline, Stand: 16.09.2008, 20:04 Uhr
  • http://www.freewebs.com/shipwreckmate/index.htm, Stand: 16.09.2008, 21:23 Uhr

Leave a comment